טיפול בפציעות ספורט

טיפול בפציעות ספורט – הקריירה לא חייבת להסתיים

מתמודדים עם פציעת ספורט משמעותית? אין כל סיבה שתוותרו על הקריירה הספורטיבית שלכם לפני שתיבדקו ע"י אורתופד ספורט מומחה ותיחשפו לטכנולוגיות הטיפוליות המתקדמות ביותר בתחום רפואת הספורט האורתופדית. 

עבור כל אחד ואחת מביניכם העוסק בענפי הספורט השונים באופן מקצועני או חובבני, פציעות ספורט הן נושא מוכר ושכיח. בממוצע, כל ספורטאי מקצועני נאלץ להתמודד עם פציעת ספורט משמעותית אחת לפחות לאורך הקריירה, וזאת לצד פציעות ספורט קלות ומרובות. 

כאשר מדברים על פציעות ספורט קלות או מורכבות, מדברים למעשה על מספר סוגי פציעות שכיחות הנפוצות בקרב ספורטאים מקצוענים בענפי הספורט השונים, וביניהן: נקעי קרסול, קרעי שריר, דלקות גידים, קרעי מניסקוס, פגיעות סחוס, פריקת פיקה, קרעי לברום בירך, קרע ברצועה הצולבת, קרעי לברום בכתף ורשימה נוספת של פציעות ספורט העשויות במקרה הטוב להשבית את פעילותכם הספורטיבית לפרקי זמן כאלו ואחרים ובמקרים הגרועים יותר להוות איום של ממש על הקריירה הספורטיבית שלכם. 

רפואת ספורט אורתופדית – מה חשוב לדעת?

טיפול בפציעות ספורט בקרב ספורטאים מקצוענים וחובבנים כאחד, חשוב שייעשה על ידי מומחה לטיפול בפציעות ספורט, אורתופד או פיזיותרפיסט. היתרון בפניה ל אורתופד מומחה בעל התמחות מקצועית בתחום רפואת הספורט האורתופדית, הינה יכולתו להפנות לבדיקות הדמייה במידת הצורך, לפענח אותן, ובמידת הצורך, לדון לעומק באפשרויות הניתוחיות במקרים הרלוונטיים, ואף לנתח כאשר יש צורך. התייעצות עם אורתופד ספורט, אינה בהכרח במקום פניה לפיזיותרפיסט ויכולה להיעשות במקביל ובסינרגיה. בשנים האחרונות, תחום האורתופדיה בכללותו ותחום רפואת ספורט אורתופדית בפרט, נחשב לאחד מענפי הרפואה המתפתחים ביותר, וזאת לנוכח שילובן של טכנולוגיות טיפוליות מתקדמות וחדשניות מסוגן באמצעותן ניתן לטפל בהצלחה יתרה במגוון רחב של פציעות ספורט שכיחות גם ללא צורך בהליכים כירורגיים מורכבים המשביתים את הפעילות הספורטיבית לזמן ממושך. 

הטיפולים החדשניים בתחום רפואת ספורט אורתופדית כוללים טיפולים אורתוביולגיים חדשניים המבוססים על תהליך הריפוי הטבעי של הגוף. בנוסף, תחום רפואת הספורט האורתופדית משלב בתוכו טיפולים כירורגיים בגישה הזעיר פולשנית (כל סוגי הארתרוסקופיות – ברך, ירך, כתף וקרסול) ושילוב של טיפולים וגישות חדשניות במהלך הניתוחים הללו, המאפשרים לכל ספורטאי לקצר את תקופת השיקום לאחר הליך כירורגי כזה או אחר. 

מכלול הטיפולים החדשניים בתחום רפואת ספורט אורתופדית מבוסס בין היתר על תהליכי אבחון במסגרתם נעשה שימוש בבדיקות הדמיה מדויקות המאפשרות לאורתופד המומחה לאבחן את מצב הפציעה ולהתאים את שיטת הטיפול האופטימלית ביותר לכל מטופל/ת. 

ד"ר ליאור לבר – אורטופד מומחה בעל התמחות בטיפול בפציעות ספורט 

ד"ר ליאור לבד הוא אורטופד מומחה בעל התמחות רבת שנים בתחום רפואת הספורט האורתופדית. הניסיון הרפואי מקצועי של ד"ר ליאור לבר, בין היתר במרכזים המובילים בעולם ועם קבוצות הספורט מהטופ העולמי, הפך אותו למומחה מוכר ברמה הבינ"ל בכל הקשור לטיפול בפציעות ספורט מכל סוג ובכל הרמות. בשנת 2018 זכה ד"ר לבר בהכרה בינ"ל כאשר זכה בפרס ה- APKASS-ESSKA TRAVELING FELLOWSHIP הנחשב לאחד מהפרסים היוקרתיים ביותר בעולם בתחום רפואת הספורט האורתופדית והוא הרופא הישראלי היחיד שזכה בפרס זה עד היום. כמו כן, ד"ר לבר פרסם לאחרונה 2 ספרים בתחום רפואת הספורט – האחד המתמקד בכדורסל והשני בכדוריד. 

אם גם אתם מתמודדים עם פציעת ספורט קלה או מורכבת, זה הזמן להיוועצות עם ד"ר ליאור לבר, לפני כל קבלת החלטה בנוגע לטיפול כזה או אחר. למידע נוסף לחצו כאן 

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים