אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט.

ספורטאים חובבים או מקצועיים כאחד עלולים להיפצע ולסבול מכאבים בברכיים, קרע במניסקוס, קרע ברצועות, פציעות עומס יתר שונות כמו דלקות גידים שונות ולרוב פונים לייעוץ אורתופד.

ההמלצה האידיאלית במקרים אלה היא לפנות למי שעבר תת התמחות ייעודית נוספת  ברפואת ספורט אורתופדית, מה שהפך אותו לאורתופד ספורט מומחה. ד"ר ליאור לבר, הוא אורתופד מומחה ובעברו ספורטאי מקצועני (שחקן כדור יד במשך שנים בנבחרת ישראל וברמות הגבוהות בענף – וגם עם לא מעט פציעות בעצמו…). 

מדוע בעצם מומלץ לפנות לאורתופד ספורט?

אמנם לא רק ספורטאים סובלים מפציעות או פגיעות אורתופדיות. למעשה כאבים במפרקים, לדוגמא, שכיחים גם באנשים שאינם פעיליםגופנית.

אולם, נחיצותו של אורתופד ספורט נדרשת, משום שישנן פציעות במערכת השריר-שלד או פציעות מפרקים שונות, המאפיינות במיוחד ספורטאים או אנשים פעילים גופנית המנהלים אורח חיים מאוד אקטיבי, ועתיר עומסים. החשיבות של פניה לאורתופד המומחה בפגיעות ספורט נובעת מכמה סיבות:

  1. אבחון נכון  – אבחון נכון של פציעות ספורט הינו השלב הראשון בתהליך וחיוני להתאמת הטיפול המתאים. אורתופד ספורט מומחה יוכל לעלות על הבעיה, לשלוח לבדיקות המתאימות במידת הצורך ולהתאים את הטיפול הנחוץ
  2. התאמת הטיפול למטופל הספורטאי – כאשר מתכננים את תכנית הטיפול בפציעת ספורט, המטרה המרכזית היא החזרת המטופל/הספורטאי לפעילות הספורט בה הוא עוסק. הבנת תהליכי הטיפול השונים – שמרניים וניתוחיים – ותהליכי השיקום המתאימים לכל אפשרות היא חיונית להשגת תוצאות אופטימליות.
  3. היכולת לספק מגוון רחב של טיפולים – הטיפול בפציעות ספורט דורש קשת רחבה של כלים טיפוליים, החל מטיפולים מתקדמים הכוללים הבנה של שיטות שיקום מתקדמות, זריקות אורתו-ביולוגיות שונות (זריקות PRP, זריקות חומצה היאלרונית מהדור החדש, טיפול בתאי גזע) ועד מגוון אפשרויות ניתוחיות וטכניקות ניתוחיות.
  4. קבלת החלטות לגבי חזרה לספורט לאחר טיפול בפציעת ספורט, בין אם שמרני או ניתוחי, חשובה הבנת הקריטריונים לחזרה בטוחה לספורט. 


סוגי הפציעות שבהן אורתופד ספורט יוכל לטפל 

ספורטאים עלולים לסבול ממגוון רחב של פציעות וכאבים, הן בשל פציעות חבלתיות / טראומתיות והן בשל עומס יתר.

עומס יתר יכול לפגוע ביכולת הרקמה השיקום וההתאוששות הטבעית שלה ואף לנזק לרקמה.

פציעות עומס יתר נפוצות שמהן סובלים ספורטאים או אנשים פעילים מאוד כוללות למשל דלקות גידים (גיד אכילס, גיד הפיקה), מרפק טניס, תסמונת ITB, טנדינופתיית אדוקטורים ובעיות מפשעה שונות, שברי מאמץ, ועוד.. 

כאמור, ספורטאים עלולים לסבול גם מפציעות חבלתיות – טראומטיות, למשל עקב מכה או חבלה ישירה, נפילה בזמן פעילות, חבלה סיבובית / תנועה סיבובית חזקה, נחיתה לא טובה מניתור במגרש הספורט או במשטח הריצה, התנגשות בשחקן יריב ועוד.

פגיעות טראומטיות אורתופדיות שכיחות כוללות קרעים ברצועות או בשרירים, קרעי מניסקוס, פריקות כתף, פריקות פיקה, פגיעות סחוס, קרע גיד אכילס, קרעי גידים ורצועות בכתף, קרע בלברום בירך, שברים וזוהי רשימה חלקית. 

אם אתם זקוקים לייעוץ של אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה ד"ר ליאור לבר עומד לרשותכם – אורתופד עתיר ניסיון בארץ ובחו"ל, מומחה ברפואת ספורט אורתופדית ופציעות ספורט מורכבות.  

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים