הזרקת prp לברך - על ההליך

הזרקת prp לברך – על ההליך

זריקות PRP (PLATLET RICH PLASMA) הן זריקות פלזמה עשירות טסיות המיושמות במסגרת הרפואה הרגנרטיבית והטיפולים האורתו – ביולוגיים (Orthobiologics) הנחשבים כיום לאחת הגישות החדשניות לטיפול בבעיות אורתופדיות וביניהן פציעות ספורט שונות, פגיעות סחוס ושחיקת סחוס. 

מה חשוב לדעת על הזרקות PRP? 

זריקות PRP מופקות למעשה מדמו של המטופל, וזאת במסגרת הליך במסגרתו מפיקים את נוזל הפלזמה העשיר בטסיות מיתר מרכיבי הדם באמצעות שימוש בצנטריפוגה.

בטסיות אלו מצויים פקטורי גדילה שונים שלכל אחד מהם תפקיד כזה או בתהליכי הריפוי בגוף.

פקטורים אלו משתחררים באתר הפגוע בגופו של המטופל מייד לאחר זריקת PRP לברך והם מסייעים בתהליך הריפוי של הרקמה.

טיפול בזריקות PRP מיועד גם לפציעות חריפות וגם לפציעות כרוניות, וניתן לבצע התאמה של ריכוז ה- PRP ומספר הזריקות בהתאם לבעיה.

הזרקת PRP לברך למשל, יכולה להתבצע לטיפול בפציעות חריפות כמו קרע מיניסקוס, או קרע של הרצועה הצידית בברך, או לטיפול בבעיות כרוניות כמו לדלקת גיד הפיקה או שחיקת סחוסים בברך. 

יחד עם זאת, חשוב לציין את העובדה שטכניקת הטיפול באמצעות זריקת PRP לברך ופרוטוקול הטיפול אינו אחיד עבור כל סוגי הפציעות וזאת מכיוון שכל רקמה בגוף הינה בעלת צרכי ריפוי שונים המשתנים בהתאם למיקום הפציעה בגוף, מנגנון הפציעה, הזמן שחלף מהפציעה ועוד.

לפיכך, טיפול במסגרת הזרקת PRP לברך חייב להיעשות על ידי אורטופד מומחה המכיר היטב גם את סוגי הפציעות בהן ניתן לטפל באמצעות PRP וכן את מגוון השיטות וסוגי מערכות הייצור באמצעותן ניתן לייצר זריקות PRP. 

טיפול באמצעות הזרקת PRP לברך – היכן? 

בישראל, פועלות מספר מצומצם של מרפאות העוסקות במגוון הרחב של הטיפולים האורתו-ביולוגיים והרפואה הרגנרטיבית האורתופדית במסגרתם מוצעים בין היתר גם טיפולי הזרקת PRP לברך.

טיפולים אלו אינם נכללים בסל הבריאות נכון להיום אך הם נמנים על הכיסויים הביטוחיים המוצעים במסגרת רוב ביטוחי הבריאות הפרטיים המשווקים בישראל.

מבין המרפאות בישראל המתמחות בטיפולים אורתו – ביולוגיים, ייחודית המרפאה הפרטית של ד"ר ליאור לבר במגוון הרחב של הטיפולים המוצעים במסגרת הטיפולים האורתוביולוגיים והרפואה הרגנרטיבית.

זריקת prp לברך – לסיכום,

ד"ר ליאור לבר הוא אורטופד פרטי מומחה אשר מתמחה בטיפול בפציעות ספורט להן ניתן להתאים טיפולים אורתו-ביולוגיים אלה או אחרים הכולל בין היתר טיפול בתאי גזע ממקור רקמת שומן וממקור מח עצם, טיפולי הזרקת תאי גזע למרפק הברך, הירך והקרסול וזאת לצד טיפולים אורתו- ביולוגיים משולבי הליכים ניתוחיים.

כל סוגי הטיפולים האורתוביולוגיים המיושמים על ידי ד"ר ליאור לבר מבוססים על תכונות ריפוי ביולוגיות טבעיות של גוף האדם וזאת לצרכי טיפול בפציעות שריר-שלד ובעיות אורתופדיות שונות.

ד"ר ליאור לבר הינו מומחה בינ"ל בתחום הטיפולים האורתוביולוגיים והרפואה הרגנרטיבית ומשמש כיושב ראש של הארגון האירופאי לטיפולים אורתו–ביולוגיים מטעם ארגון רפואת הספורט האורתופדי האירופאי (ESSKA). למידע נוסף על הזרקת PRP לברך, למפרקים אחרים ולפציעות ספורט שונות על ידי ד"ר ליאור לבר לחצו כאן

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים