אורטופד פרטי מומלץ או אורטופד קופ"ח מומלץ – איך בוחרים?

אורטופד פרטי מומלץ או אורטופד קופ"ח מומלץ – איך בוחרים?

מה חשוב לדעת על תחום האורטופדיה? כיצד בוחרים אורטופד פרטי מומלץ או אורתופד קופ"ח מומלץ בתחומו?

תחום האורתופדיה, הידוע גם בשם כירורגיה אורתופדית הינו תחום ברפואה העוסק במחלות, ליקויים ופגיעות במערכת השריר-שלד, כאשר בין יתר הבעיות בהן האורתופדיה עוסקת תוכלו למצוא בעיות כגון: שברים, נקעים, היווצרות דלקות וזיהומים במערכת העצמות והשרירים, בעיות כרוניות במערכת השלד כגון שחיקת סחוסי המפרקים, פציעות ספורט שונות ועוד. 

על מנת להפוך להיות אורתופד בישראל לא כל שכן אורטופד פרטי, קיים הכרח בלימודי רפואה ולאחר מכך להתמחות בתחום האורתופדיה במשך שש שנים.

עם סיום ההתמחות, האורתופדים רשאים להמשיך ללימודי תת-התמחות או התמחות-על הנמשכים לרוב בין שנה לשנתיים, כאשר בין יתר תחומי ההתמחות בתחום האורתופדיה נכללים: כירורגיה של כף היד, החלפת מפרקים, כירורגיה של עמוד השדרה, התמחות ב-ארתוסקופיות ופגיעות ספורט, אורתופדיה אונקולוגית ואורתופדית ילדים.

כאשר בסיום ההתמחות יוכלו לבחור להיות אורטופד פרטי או במגזר הציבורי. 

מתי מומלץ לפנות לאורתופד? 

פנייה אל אורטופד פרטי או קופ"ח מומלץ שתעשה בכל אותם מקרים בהם אתם מתמודדים עם בעיות אורתופדיות חריפות / טראומתיות הדורשות טיפול מהיר או בעיות אורתופדיות כרוניות או לחילופין חוזרות ונשנות ודורשות את תשומת לבו של אורטופד מומחה שעבר תת-התמחות בתחום הרלוונטי ולכן יש חשיבות רבה לדעת לבחור באורטופד פרטי מומלץ.

לצורך העניין, הופעתם של כאבי ברכיים עלולים להעיד על בעיה אורטופדית המחייבת אתכם להיוועץ עם אורטופד ברכיים או אורטופד ספורט המתמחה בבעיות ברכיים לצורך אבחון מקור הבעיה והתאמת הטיפול הנחוץ לכם.

כיום ניתן למצוא אורטופד מומלץ באמצעות חיפוש פשוט ברשת וללמוד על תחומי המומחיות של האורתופדים השונים ולקבל המלצות דרך הרשת, באתרים שונים או דרך האתר של אותו אורטופד, במידה וקיים.

אורתופדים מומחים זמינים במסגות הרפואיות השונות הקיימות בארץ, החל במרפאות בתי החולים, קופ"ח והן באופן פרטי במידת הצורך.

במידה ותיאמתם תור לאורטופד מומחה בקופ"ח או אורטופד פרטי מומלץ ומומחה בתחומו, רצוי להגיע לבדיקה עם הדמייה רלוונטית שתחסוך זמן בתהליך האבחון והתאמת הטיפול, אך במידה ואין כזו או אינכם בטוחים בהדמייה הנדרשת, ניתן כמובן להגיע לבדיקה ראשונית לאחריה יפנה אתכם האורטופד  לבדיקות הרלוונטיות המתאימות. 

אורטופד פרטי מומלץ
איך לבחור אורטופד פרטי מומלץ?

 

 

במידה והגעתם אל אורטופד מומלץ בקופ"ח או אורטופד פרטי מומלץ, יתבצע תהליך אבחון יסודי באמצעות בדיקה פיזית של האזור הפגוע ואזורים אחרים העלולים להיות מעורבים וכן באמצעות צילומי רנטגן, בדיקת אולטראסאונד ואמצעי דימות נוספים, לרבות, MRI או CT במידת הצורך.

בהתאם לממצאי תהליך האבחון והבדיקות השונות, יבנה עבורכם האורטופד תכנית טיפולית המותאמת למצבכם, כאשר לצד טיפולים תרופתיים וטיפולי פיזיותרפיה תתכנה לעתים דרכי טיפול נוספות המחייבות מעורבות של הליך כירורגי וזאת לצד טיפולים חדשניים בתחום האורתופדיה והרפואה הרגנרטיבית הכוללים בין היתר טיפולים אורתו-ביולוגיים כמו הזרקות PRP וטיפול בתאי גזע ממקור רקמת שומן או טיפול בתאי גזע ממקור מח עצם ועוד. 

כיצד לבחור אורטופד פרטי מומלץ ומוביל בתחומו או אורטופד מומלץ בקופ"ח? 

בחירת אורטופד פרטי מומלץ שתעשה בהתאם למספר פרמטרים מקדימים כגון: תחום התמחותו בענף האורתופדיה (בהתאם לבעיה ממנה אתם סובלים), ההכשרה המקיפה שעבר והניסיון המעשי העומד לרשותו בתחום והיקף הטיפולים המוצעים על ידו.

אם גם אתם מחפשים אחר אורטופד פרטי מומלץ בעל התמחות ברפואת ספורט ופגיעות ספורט, ניתן לתאם פגישת ייעוץ עם ד"ר ליאור לבר, אורטופד ספורט מנתח עם מומחיות ונסיון בטיפול במגוון פציעות הספורט.

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים