קרעי לברום בירך

רופא ספורט

מה הן פציעות ספורט? למי פונים במקרים של פציעות ספורט ומהם סוגי הטיפולים המיועדים למטופלים המתמודדים עם פציעות ספורט כאלו ואחרות? על כך ועוד בעמוד שלפניכם. 

פציעות ספורט הן הגדרה כוללת לכל סוגי הפציעות העלולות להתרחש לכל אחד ואחת מביניכם העוסק בסוג כזה או אחר של פעילות ספורטיבית, הן ברמה המקצוענית והן ברמה החובבנית.

פציעות הספורט השונות מסווגות לשני סוגי פציעה עיקריים, כאשר הסוג הראשון כולל בתוכו את כל סוגי פציעות הספורט הטראומתיות / חבלתיות והסוג השני כולל בתוכו את כל סוגי פציעות הספורט המתרחשות על רקע של מאמץ יתר ו/או עומס יתר.

בשני סוגי הפציעות, מומלץ שהאבחון והטיפול ייעשו על ידי רופא ספורט, או אורטופד ספורט מומחה בעל התמחות בטיפול בפציעות הספורט. 

סוגי פציעות ספורט 

פציעות ספורט טראומתיות כוללות בין היתר: קרע ברצועה הצולבת, קרע בשריר, פריקת כתף, פציעות בשרוול המסובב, קרע בלברום ירך, נקע בקרסול, שברים וכדומה. פציעות אלו מתרחשות ברוב המקרים תוך כדי קיומה של הפעילות הספורטיבית וכתוצאה מנפילה, חבלה ישירה, תנועה חדה או תנועה סיבובית.

מנגד, פציעות ספורט על רקע מאמץ יתר או עומס יתר כוללת: דלקות גידים (למשל דלקת בגיד אכילס, מרפק טניס שלא עובר, דלקת בגיד הפיקה), שחיקת סחוסים, היווצרות דלקות במפרקי הכתף, תגובת מאמץ בשוק (Shin Splints) או שברי מאמץ ועוד.

פציעות אלו המאובחנות אצל רופא פציעות ספורט, בניגוד לפציעות הטראומתיות, אינן הכרח המציאות וניתן להימנע מהן באמצעות הקפדת יתר על תכנית אימון סדורה המותאמת לכושר הגופני של המתאמן, שליטה בעומסים ובניה נכונה של העומסים, הקפדה יתרה על קיומם של תרגילי מתיחות וחימום לפני ואחרי הפעילות, מנוחה מספקת בין פעילות לפעילות, תזונה נכונה וכדומה. 

רופא ספורט

סוגי טיפולים אצל רופא ספורט המיועדים לנפגעי פציעות ספורט 

פציעות ספורט מטופלות לרוב באחת משתי גישות: טיפל שמרני וטיפול ניתוחי. הטיפול הניתוחי מהווה לרוב האופציה הטיפולית האחרונה בהחלט, למעט במצבים טראומתיים בהם נדרשת התערבות ניתוחית דחופה (למשל בשברים מסויימים, פגיעות סחוסיות משמעותיות, או קרעי גידים מסויימים).

רוב פציעות עומס היתר או שימוש היתר מטופלות בגישה שמרנית, המשלבת הורדת עומסים, פיזיותרפיה, לעתים בשילוב זריקות אורתוביולוגיות (למשל זריקות PRP).

ההחלטה על הגישה הטיפולית ותכנית הטיפול המוצעת ע"י רופא פציעות ספורט, מותאמת לכל מטופל באופן אישי, בהתאם לצרכיו, סוג הפציעה, סוג הפעילות וציפיות המטופל. 

ד"ר ליאור לבר – רופא ספורט מומחה לטיפול בכל סוגי פציעות הספורט 

ד"ר ליאור לבר, אורתופד מומחה בעל התמחות בתחום רפואת הספורט וטיפול בכל סוגי פציעות הספורט, נחשב לאחד מהמומחים המובילים בישראל בכל סוגי הארתרוסקופיות, כאשר בין יתר התמחויותיו תוכלו למצוא טיפול בפציעות ברך מורכבות, לרבות, פגיעות רצועתיות בברך, בעיות מניסקוס וסחוס, פגיעות בשרוול המסובב בכתף, קרע לברום בכתף, תסמונת צביטה בירך, קרע לברום בירך ועוד.

למידע נוסף על הטיפולים המוצעים לכם על ידי רופא ספורט מומחה – ד"ר ליאור לבר, לחצו כאן!

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים