הזרקת תאי גזע לברך

הזרקת תאי גזע לברך

פציעות ספורט ברקמות הרכות, קרעי מניסקוס ופגיעות סחוס שונות, ניתנות כיום לטיפול בשיטה האורתו – ביולוגית במסגרתה נעשה שימוש בטיפולים ביולוגיים רגנרטיביים כגון זריקות פלסמה עשירת טסיות (זריקות PRP), או בתאי גזע ממקור מח עצם של המטופל (BMAC) או תאי גזע מרקמת השומן של המטופל עצמו. הטיפולים האורתוביולוגיים נחשבים לפורצי דרך בתחום האורתופדיה ומחקרים מוכיחים כי הם בעלי פוטנציאל רב בתהליך הריפוי הטבעי של הגוף. כיום, טובי הספורטאים מסביב לעולם מטופלים באחד מהטיפולים האורתוביולוגיים, כאשר יותר ויותר קבוצות ומועדוני ספורט מובילים בעולם, "אימצו" את הטיפולים האורתוביולוגיים והפכו אותם לחלק אינטגרלי מהפרוטוקול הרפואי לטיפול בפציעות ספורט שונות. 

הזרקת תאי גזע לברך – מתי? 

ישנם מספר מצבים בהם ניתן לטפל בבעיות בברך באמצעות הזרקת תאי גזע ממקור מח עצם ו/או רקמת שומן, וביניהם:

  • מצבי שחיקת סחוסים בברך
  • פגיעות סחוס בברך – אזורי נזק סחוסי נקודתיים בברך
  • קרע במיניסקוס בברך
  • מקרים עקשניים של קרע רצועה צדית בברך – MCL
  • דלקת כרונית של גיד פיקה

חשוב לציין שטיפולי הזרקת תאי גזע לברך ניתנים לשילוב יחד עם טיפולים ניתוחיים, כאשר השימוש בתוצרים המופקים מגופו של המטופל, מסייעים רבות להליך הריפוי הביולוגי הטבעי של הגוף. יחד עם זאת, ההחלטה בנוגע לקיומו של הטיפול האורתו-ביולוגי, חייבת להיעשות ע"י אורתופד ספורט מומחה – בעל התמחות בתחום פציעות ספורט, פגיעות מניסקוס, פגיעות סחוס ושחיקת סחוסים. 

מצבי שחיקת סחוסים בברך – מה חשוב לדעת?

בניגוד לפגיעות ספורט בברכיים, מצבי שחיקת סחוס עלולים להתפתח ממספר גורמים שונים אשר אינם קשורים בהכרח לפעילות ספורטיבית כזו או אחרת, כאשר בין יתר הגורמים המובילים להיווצרות מצבי שחיקה של הסחוס בברכיים נכללים: בעיות עודף משקל, מבנה וציר הרגליים, גורמים גנטיים וגורמים נוספים אשר אינם בהכרח קשורים לפגיעה טראומאטית או עומס יתר של פעילות ספורטיבית, אף על פי שגם פציעות ספורט מסוימות בברכיים ופגיעות חבלתיות/טראומתיות עלולות להוביל למצב של שחיקת סחוסים. הזרקת תאי גזע לברך מהווה טיפול יעיל למצבי שחיקת סחוס, גם במקרים בהם מדובר בשחיקה מהירה המלווה בדלקת הפוגעת בסחוס ובעצם. 

טיפולי הזרקת תאי גזע לברך עקב פציעת ספורט, פציעת מניסקוס, פגיעות סחוס ושחיקת סחוסים, נחשבים לטיפולים בטוחים והם מסייעים רבות לתהליך הריפוי הטבעי של הגוף. ברוב המקרים, טיפולים אלו אינם מלווים בתופעות לוואי חריגות למעט תגובה מקומית באזור המטופל לעתים רחוקות, החולפת תוך מספר שעות או ימים. 

 טיפולים באמצעות הזרקת תאי גזע, מיושמים בישראל על ידי ד"ר ליאור לבר, מומחה באורתופדיה ורפואת ספורט, מומחה בינ"ל בתחום הטיפולים האורתו-ביולוגיים והטיפול בתאי גז ויו"ר הוועד האירופאי לטיפולים אורתו – ביולוגיים מטעם ארגון רפואת הספורט האורתופדי האירופאי – ESSKA. ד"ר ליאור לבר הוא בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה בתחום הטיפולים האורתו ביולוגיים והוא נחשב לאורטופד מומחה בתחום זה ברמה העולמית. 

למידע נוסף על הזרקת תאי גזע לברך לחצו כאן וצרו קשר עם המרפאה של ד"ר ליאור לבר.

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים