מהו ניתוח ארתרוסקופיה של הברך?

מהו ניתוח ארתרוסקופיה של הברך?

כל מה שצריך וחשוב לדעת על ניתוחי ארתרוסקופיה לברך בעמוד שלפניכם

ארתרוסקופיה של הברך הוא הליך ניתוחי זעיר פולשני המיועד לצרכי טיפול בסוגי פציעות ברך שונות. הליך ניתוחי זה מיושם באמצעות החדרת ארתרוסקופ (צינור ייעודי דק המכיל בתוכו סיב אופטי בשילוב עדשה זעירה) אל מפרק הברך, כלי המאפשר למנתח לאבחן את סוג הפגיעה במפרק הברך ומצב הברך ובמקביל לבצע את הפעולות הניתוחיות הנדרשות מבלי להידרש לפתיחה כירורגית משמעותית לרקמות המקיפות את מפרק הברך ולפגיעה נרחבת יותר לרקמות אלה, הדורש החלמה ממושכת יותר.

ניתוחי ארתרוסקופיה של הברך – מתי הם מיושמים?

ניתוח ארתרוסקופיה של הברך מיועד לצרכי טיפול במגוון רחב של פגיעות ברך כגון: פגיעות בסחוסים המגנים על הברכיים, קרעים במיניסקוס וקרעים ברצועות (למשל לטיפול בקרע רצועה צולבת קדמית). ברוב המקרים, הניתוח הזעיר פולשני בברך מיועד לצרכי טיפול במקרים של פגיעה במיניסקוס הברך.

כידוע, בכל אחת מהברכיים מצויים שני מיניסקוסים (פנימי וחיצוני) שתפקידם למנוע חיכוך של עצמות המפרק ובכך הם משמשים כמעין "בולמי הזעזועים" של הברך ומסייעים לפיזור עומסים על הברך.

קרע במיניסקוס עלול להיווצר ממספר גורמים עיקריים וביניהם: טראומה / חבלה לברך , או כחלק מתהליך השחיקה הטבעי של הברך המתייחס למצבי ניוון של המיניסקוס כתוצאה מתהליך ההזדקנות הטבעי.

בשני המקרים, ניתוח ארתרוסקופיה של הברך מסייע לטיפול בנזק שנגרם למיניסקוס וכל זאת מבלי להידרש לניתוח פתוח במסגרתו נעשית פתיחה מלאה של מפרק הברך. 

החלמה לאחר ניתוח ארתרוסקופיה של הברך 

העובדה שניתוחי ארתרוסקופיה של הברך נעשים בשיטה הזעיר פולשנית תוך הימנעות מפתיחת המפרק, מסייעת רבות לתהליך ההחלמה ולקיצורו, כאשר מפרק הברך מסוגל לחזור לפעילות הדרגתית תוך מספר ימים מסיום ההליך הניתוחי עד מספר שבועות, כולל חזרה לפעילות גופנית תוך מס’ שבועות.

ברוב המקרים, חזרה מלאה לפעילות מתאפשרת תוך 6 עד 12 שבועות ממועד הניתוח ולעתים גם תוך 4 שבועות – וזאת בהתאם לסוג הפעולה שבוצעה במסגרת ההליך הניתוחי, היקפה ובהתאם למיומנויות המקצועיות של המנתח.

יחד עם זאת, בתהליך החלמה לאחר ניתוח ארתרוסקופיה של הברך מומלץ מאד להתחיל בטיפולי פיזיותרפיה המסייעים לא רק בטיפול ברקמה הרכה לאחר הניתוח ובהחזרת הטווחים, אך גם מתמקדים בחיזוק השרירים המייצבים את הברך ובהכנת המטופל לחזרה לפעילות גופנית.

ד"ר ליאור לבר – אורטופד פרטי המתמחה בכל סוגי הארתרוסקופיות 

ד"ר לבר הוא אורתופד פרטי ומנתח בעל התמחות מקצועית ברפואת ספורט בכלל וטיפול בפציעות ספורט וזאת במסגרת התמחותו כמנתח בכיר המתמחה בכל סוגי ניתוחי הארתרוסקופיה: ארתרוסקופיה של הברך, ארתרוסקופיה של הירך, כתף וקרסול.

ניתוחי ארתרוסקופיה של הברך מיושמים על ידי ד"ר לבר במקרים של קרעים במיניסקוס, פגיעות בסחוס הברך וקרעים ברצועות הברך ( קרעי רצועה צולבת קדמית ACL, קרעי רצועה צולבת אחורית PCL, פגיעות רב-רצועתיות).

המומחיות בתחום פציעות ספורט, מאפשרת לד"ר לבר ללוות את מטופליו משלב הפציעה, דרך אבחון הבעיה והתאמת סוג ההליך הטיפולי הנדרש, וכל זאת במסגרת ליווי אורתופדי מקצועי לאורך כל תקופת ההחלמה וחזרה לפעילות מלאה לאחר הליך ניתוחי זעיר פולשני כזה או אחר בברך, בירך, בכתף או בקרסול.

למידע נוסף על ניתוחי ארתקוסקופיה של הברך באמצעות ד"ר ליאור לבר  לחצו כאן 

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים