אורתופד ברכיים מומחה באזור נתניה והסביבה

אורתופד ברכיים מומחה באזור נתניה והסביבה

כאבים בברכיים ובעיות במפרק הברך מטרידים אנשים רבים ובהם צעירים ובוגרים וכן גם ספורטאים (כחלק מהספקטרום של פגיעות ספורט או פעילות גופנית או עקב תהליכי שחיקה טבעיים או בעקבות טראומה קודמת לברך).

אורתופד ברכיים מומחה יכול לסייע במקרים כגון כאבים על רקע שחיקת סחוס או קרע מיניסקוס, בשל פציעות שונות כתוצאה מחבלות סיבוביות (כמו קרע רצועה צולבת), פגיעות עקב תאונות וסיבות נוספות.

אבחון יסודי וטיפול המותאם על ידי מומחה יכול לאפשר לכם לחזור לתפקוד טוב יותר ושיפור משמעותי באיכות החיים.  

חשיבות האבחון  על ידי אורתופד ברכיים מומחה 

הבנת הסיבה לכאבים הינה משמעותית בהתאמת הטיפול והשגת תוצאות אופטימליות. ניתן להשיג תוצאות טובות יותר כאשר הטיפול אינו מיועד רק לטפל בכאב נקודתי, אלא מותאם לסיבות העומדות בבסיס הבעיה הגורמת לכאבים.

כאבי ברכיים יכולים לנבוע, בין היתר, מחולשת שרירים תומכים ואף בשל יציבה לקויה של הגוף בזמן עמידה, הליכה או פעילות.

תהה אשר תהה הסיבה לכאבים, הכלל הראשון הוא אבחון נאות ויסודי.

אורתופד ברכיים מומחה שעבר מסלול הכשרה ארוך ויסודי יקפיד לאבחן את הסיבה מאחורי הכאב ולהתאים תכנית טיפול שתתן מענה לטווח ארוך ולא תהווה רק "פלסטר" זמני.

אורתופד ברכיים מומחה שולט במגוון קשת הטיפולים הקיימים, החל מטיפולים שמרניים, כולל טיפולים מתקדמים וחדשניים כמו טיפולים אורתוביולוגיים (זריקות PRP, טיפול בתאי גזע) ועד לטיפולים הניתוחיים החדשניים והמתקדמים ביותר כיום. 

כאבי ברכיים – למה לסבול? 

לפני שנסקור כמה מהטיפולים היעילים הקיימים כיום, חשוב לשבור את המיתוס.

לא חייבים ללמוד לחיות עם הכאבים. לא חייבים לוותר על חיים פעילים יותר, ושיפור התפקוד של הברכיים בפרט.

אכן, כאבים בברכיים יכולים להיות תוצאה טבעית של ההתקדמות בגיל, שכן הסחוס נשחק באופן טבעי עם הזמן ולעתים קרובות מהר יותר בברכיים שעברו פציעות חבלתיות וניתוחים בעבר.

גם בכאבים הנובעים מפציעת ברך חבלתית, שבר או פריקות חוזרות ונשנות (למשל פריקות פיקה או חוסר יציבות פיקה), קרעי רצועות (קרע רצועה צולבת קדמית – קרע ACL, קרע רצועה צולבת אחורית, קרע PCL, קרע MCL ועוד), קרע במיניסקוס וכדומה, בכל אלה ניתן לטפל עם אחוזי הצלחה גבוהים וחזרה לתפקוד ופעילות ספורט. 

אורתופד ברכיים מומחה – מהו מגוון הטיפולים הקיימים?

לסובלים מבעיות ברכיים, אחת הסיבות שבגללן חשוב להיעזר באורתופד ברכיים מומחה, שבמקרה הצורך יוכל לא רק לאבחן, אלא גם להתאים את הטיפולים האופטימליים לאור המצב, גילכם, יכולת התפקוד, סוג ורמת הפעילות הגופנית, טיפולים קודמים שניתנו אך לא הועילו וכדומה.

בין הטיפולים האפשריים:

  1. הכוונה לטיפולי פיזיותרפיה מתאימים לבעיה הרלוונטית. 
  2. טיפולים אורתו-ביולוגיים חדשניים ומתקדמים שיכולים לדחות ואף למנוע פעמים רבות את הצורך בניתוח – למשל זריקות PRP , הזרקת תאי גזע ממקור שומן או הזרקת תאי גזע ממקור מח עצם.. 
  3. ניתוחים זעיר פולשניים – כגון ארתרוסקופיות ברך. 
  4. ניתוחים לשימור המפרק – כגון השתלת מיניסקוס, השתלת סחוס, תיקון ציר הברך (אוסטאוטומיה), השתלת מניסקוס מלאכותי, שחזור רצועה צולבת ועוד.   

זקוקים לאורתופד ברכיים מומחה בנתניה והסביבה?

חשוב לציין כי אורתופד ברכיים מומחה עבר לרוב מסלול הכשרה מעמיק הכולל התמחות בכירורגיה האורתופדית ולאחריה לפחות התמחות-על (Fellowship) או תת-התמחות אחת בניתוחי ברכיים. 

ד"ר ליאור לבר, הוא אורתופד ברכיים מומחה העל ניסיון רב וספורטאי מקצועי בעברו.

ד"ר לבר עבר מספר התמחויות-על (תת-התמחויות) בניתוחי ברכיים מורכבים ושימור מפרק הברך וכן התמחות נוספת (תת התמחות) ברפואת ספורט אורתופדית במוסדות מהמובילים בעולם בארה"ב, באנגליה וספרד ובהמשך נשאר לעבוד באנגליה כרופא בכיר מס' שנים..

ד"ר לבר בעל ניסיון רב בטיפולים ביולוגיים חדשניים כמו זריקות PRP וטיפול בתאי גזע ועומד כיום בראש הוועדה האירופאית לטיפולים אורתו-ביולוגיים, וכן מתמחה בארתרוסקופיות ברך, פגיעות ברך מורכבות, השתלת מיניסקוס, השתלת סחוס, ניתוחי שחזור רצועה צולבת, ניתוחים לחוסר יציבות פיקה ועוד.  

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים