טיפול בתאי גזע ממקור רקמת שומן

טיפול בתאי גזע ממקור רקמת שומן

טיפולים באמצעות תאי גזע הפכו בשנים האחרונות לאחד מסוגי הטיפולים המתקדמים ביותר באורתופדיה ורפואת ספורט.

הם מהווים חלק מתחום חדשני ברפואה המודרנית הנקרא רפואה רגנרטיבית, כאשר בתחום האורתופדי נקראת קבוצת טיפולים זו  – טיפולים ביולוגיים, או אורתו-ביולוגיים. הטיפולים האורתו-ביולוגיים מהווים גישה חדשנית ופורצת דרך בבעיות אורתופדיות שונות, לרבות, פציעות ספורט, פגיעות סחוס ושחיקת סחוס.

טיפולים אלו מבוססים על פוטנציאל הריפוי הביולוגי הטמון בגוף האדם והם מבוססים על תאים המצויים ברקמות כגון מח העצם בעצמות ורקמות השומן בגוף האדם. 

טיפולים בתאי גזע ממקור רקמת שומן – מה חשוב לדעת? 

כאמור, טיפולים בתאי גזע ממקור מח עצם ו/או רקמת שומן, הם טיפולים המבוססים על גישה טיפולית חדשנית הידועה בשם: טיפולים אורתו- ביולוגיים.

טיפולים אלו עושים שימוש בתכונות הריפוי הביולוגיות הטבעיות של גוף האדם, כאשר נעשה מיצוי של תאי גזע ממקור מח עצם ו/או רקמת שומן, ותמצית תאי הגזע, מוחדרת אל גופו של המטופל  לאתר הפגוע – הזרקת תאי גזע – ומסייעים להליך הריפוי הביולוגי הטבעי בפציעות שריר – שלד ובעיות אורתופדיות שונות כגון: קרעי מיניסקוס, שחיקת סחוס, פציעות גידים, פציעת רצועות, דלקות כרוניות וכדומה.

חשוב לציין את העובדה שהטיפול בתאי גזע מרקמת שומן מהווה כיום אמצעי טיפולי לא רק באורתופדיה, אלא במגוון רחב של תחומים, החל מטיפול בסרטן, דרך תחום הניתוחים הפלסטיים, השתלות שיער ועד לתחום האורתופדיה.

טיפולים בתאי גזע מיושמים כאמור לעיל גם ממח עצם וגם מרקמת שומן, כאשר טיפולים בתאי גזע ממקור רקמת שומן מאפשרים הפקת ריכוז גבוה יותר של תאים המסייע רבות לתהליך הריפוי הביולוגי ולבניה מחודשת של רקמות.

לצורך הפקת תאי גזע מרקמת שומן, נדרשת פעולה מקדימה של שאיבת שומן המבוצעת או תחת הרדמה מקומית במרפאה או חדר ניתוח, או תחת הרדמה כללית בחדר ניתוח, כאשר השומן הנשאב מוכנס למכשיר ייעודי המפריד את תאי השומן מתאי הגזע.

את החומר המופק, מזריקים לאזור בו מעוניינים לטפל ובמידת הצורך מחלקים את החומר המופק מלכתחילה למספר מנות לצורך הזרקתו למספר אזורים בגוף.

ניתן גם לשלב את הזרקת תאי הגזע עם הזרקת PRP כזריקות נפרדות או כזריקה משולבת על מנת להעצים את האפקט הטיפולי במקרים מסויימים. 

טיפולים בתאי גזע ממקור רקמת שומן (ADIPOSE/FAT DERIVED STEM CELL THERAPY), מיושמים בישראל על ידי ד"ר ליאור לבר, אורתופד מומחה בפציעות ספורט ומומחה בינ"ל בתחום האאורתוביולוגי ויו"ר הארגון האירופאי לטיפולים אורתו – ביולוגיים מטעם ארגון רפואת הספורט האורתופדי האירופאי -ESSKA. 

זריקות תאי גזע ממקור רקמת שומן – למי הן מיועדות? 

טיפול בתאי גזע ממקור רקמת שומן (ADIPOSE/FAT DERIVED STEM CELL THERAPY), נועדו לצרכי טיפול בפציעות ספורט שונות ברקמות הרכות, וכמו כן, לצרכי טיפול בפגיעות מיניסקוס ופגיעות סחוס, לרבות, שחיקת סחוס.

כפועל יוצא מכך, טיפולים אלו מיועדים לא רק לעוסקים בפעילות ספורטיבית באופן מקצועי או חובבני ומתמודדים עם פציעת ספורט אלא לכל אחד המתמודד עם בעיות אורתופדיות כמו למשל קרע מניסקוס, שחיקת סחוסים או פגיעות סחוס שונות הניתנות לטיפול באמצעות הזרקת תאי גזע ממקור רקמת שומן.

כך או אחרת, טיפולים אלו מסייעים רבות לתהליך הריפוי הטבעי של הגוף והם מיועדים גם לצרכי טיפול בפציעות ספורט חריפות/אקוטיות וגם בפציעות ספורט על רקע מאמץ יתר או במקרים כרוניים כמו בדלקות גידים כרוניות.

כיום, ניתן לשלב את הטיפולים בתאי גזע ממקור מח עצם ו/או רקמת שומן גם בתהליכים ניתוחיים.

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים