הזרקת תאי גזע למפרק / הזרקת תאי גזע לסחוס

הזרקת תאי גזע למפרק / הזרקת תאי גזע לסחוס

טיפול באמצעות הזרקת תאי גזע הפך בשנים האחרונות לאחד מסוגי הטיפולים המומלצים ביותר לצורך טיפול בבעיות אורתופדיות שונות, לרבות, פציעות ספורט, פציעות סחוס ושחיקת סחוס.

טיפולים אלו הינם חלק מתחום הרפואה הרגנרטיבית המתפתח והחדשני וידועים בתחום האורתופדי בשם הכולל כ- טיפולים אורתוביולגיים וזאת לנוכח העובדה שהם עושים שימוש בחומרים עצמוניים המופקים מדמו של המטופל (במקרה של טיפולי PRP או הזרקת PRP) או מתאי גזע ממקור מח עצם ו/או רקמת שומן של המטופל. 

טיפולי הזרקת תאי גזע למפרק / הזרקת תאי גזע לסחוס – למי הם מיועדים? 

טיפולי הזרקת תאי גזע למפרק / הזרקת תאי גזע לסחוס, מיועדים לכל אילו מביניכם המתמודדים עם מגוון בעיות אורתופדיות במפרק הברך, מפרק הירך או הקרסול ו/או לאילו מביניכם המתמודדים עם פציעות סחוס או שחיקת סחוס.

חשוב להבדיל בין מצב של שחיקה בסחוס הגורם לפגיעה באזורים נרחבים של הסחוס לבין פציעות סחוס מוקדיות המוגבלות לרוב לאזור מצומצם יותר.

מצבי שחיקת סחוס מתרחשים בעיקר בברכיים ובירכיים ולעתים בקרסול ובכתף וכן גם במפרקים קטנים בכף היד וכף הרגל, כאשר בין יתר הגורמים הישירים העלולים להוביל להתפתחות מצבי שחיקת סחוס נמנים: עודף משקל, עומס יתר על הברכיים, פגיעות וחבלות טראומטיות בעבר, ציר הגפיים התחתונות, גנטיקה ועוד.

כאשר מתרחשת שחיקה של הסחוס בברך, בירך או בקרסול, חלק מהתהליך כולל מרכיבים דלקתיים והפרשת חלבונים הפוגעים בסחוס, תהליך שעלול להוביל לשחיקה מהירה יותר של הסחוס ולהופעת כאבים חוזרים ונשנים במפרק במעורב. 

האם טיפול באמצעות הזרקת תאי גזע נחשב לטיפול בטוח? 

הזרקת תאי גזע למפרק/הזרקת תאי גזע לסחוס היא פעולה טיפולית המיושמת במסגרת קונספט הטיפולים האורתו – ביולוגיים הנחשבים לגישת טיפולית חדשנית בתחום האורתופדיה.

יחד עם זאת, גישה טיפולית זו מיושמת ברחבי העולם מזה מספר שנים, כאשר מחקרים מעידים על פוטנציאל ריפוי ויכולות אנטי-דלקתיות ללא תופעות לוואי חריגות.

בגישה טיפולית זו עושים שימוש אלפי ספורטאים מסביב לעולם המתמודדים עם מצבי שחיקת סחוס, פציעות סחוס ופציעות ספורט שונות – כרוניות וחריפות, הניתנות לטיפול בגישת הטיפולים האורתו ביולוגיים. 

ניתן גם לשלב טיפולים אורתו-ביולוגיים שונים כחלק מפרוטוקול טיפול רחב, למשל הזרקת תאי גזע לברך כחלק מסדרת טיפולים המשלבת גם הזרקת PRP או ח' היאלורונית לברך.

חשוב לציין כיכל תכנית טיפול מותאמת באופן אישי לכל מטופל/ת, למצבו/ה ולבעיה ממנה הוא/היא סובלים.

מכיוון שהטיפולים האורתו ביולוגיים עושים שימוש בתוצרים המופקים מגופו של המטופל, טיפולי הזרקת תאי גזע למפרק/הזרקת תאי גזע לסחוס, נחשבים לטיפולים בטוחים המסייעים להליך הריפוי הביולוגי הטבעי של הגוף וכל זאת ללא סיבוכים חריגים, כאשר לעתים רחוקות תתכן תגובה מקומית החולפת לאחר מספר שעות או ימים בודדים. 

בישראל, טיפול בתאי גזע והזרקת תאי גזע מבוצע על ידי ד"ר ליאור לבר, מומחה באורתופדיה ורפואת ספורט ומומחה בינלאומי בתחום הרפואה הרגנרטיבית באורתופדיה ובתחום האורתו-ביולוגי, שבין היתר משמש גם כ-יו"ר הוועדה האירופאית לטיפולים אורתו – ביולוגיים (The Orthobiologics Initiative) מטעם ארגון רפואת הספורט האורתופדי האירופאי -ESSKA.

לרשותו של ד"ר ליאור לבר, ניסיון מעשי של למעלה מ-15 שנה בתחום הטיפולים האורתו ביולוגיים, הוא מרצה ומעביר הרצאות, קורסים והשתלמויות בתחום בארץ ובעולם והוא נחשב לאורתופד מומחה בתחום ברמה העולמית. 

למידע נוסף על טיפולים אורתו ביולוגיים המשלבים בתוכם זריקות PRP, ו/או הזרקת תאי גזע למפרק/הזרקת תאי גזע לסחוס, אתם מוזמנים ליצור קשר ישיר כאן עם המרפאה של ד"ר ליאור לבר.

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים