איך בוחרים אורטופד ברכיים מומחה / אורטופד ברכיים מומלץ?

איך בוחרים אורטופד ברכיים מומחה / אורטופד ברכיים מומלץ?

בעיות בברכיים עלולות להופיע על רקע מחלות שונות, החל מתהליך השחיקה הטבעי של הסחוס, וכן כתוצאה מפציעות ספורט ופציעות טראומתיות הנגרמות כתוצאה ממעורבות בתאונות שונות, לרבות, תאונות עבודה ותאונות דרכים.

בכל המקרים בהם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם כאבי ברכיים הנובעים מבעיית ברכיים כזו או אחרת, קיימת חשיבות רבה לאבחון נכון ולקבלת טיפול רפואי באמצעות אורטופד ברכיים מומחה ומיומן.

רצוי לפנות לאורתופד ברכיים מומלץ המתמחה במגוון בעיות הברכיים השונות ומגוון האפשרויות הקיימות לטיפול בבעיות ברכיים, לרבות הטיפולים השמרניים השונים (טיפולי פיזיותרפיה, טיפולים אורתו-ביולוגיים חדשניים כמו זריקות PRP, הזרקת תאי גזע) הטיפולים הניתוחיים המתקדמים, ארתרוסקופיות ברך, ניתוחים לשימור מפרק הברך כמו השתלת מיניסקוס שינוי ציר הברכיים. 

בעיות ברכיים עקב שחיקת סחוסים – מה חשוב לדעת? 

בעיות בברכיים עלולות להופיע עקב שחיקה של הסחוס המפרקי הן כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי של הסחוס והן כתוצאה מפגיעה טראומטית קודמת לברך (למשל קרע מיניסקוס, קרע ברצועה הצולבת הקדמית או שבר).

נשים וגברים בגיל השלישי עלולים לסבול ממגוון רחב של בעיות ברכיים הנובעות כתוצאה ישירה משחיקה של הסחוסים בברכיים ובכל אותם מקרים בהם מתחילים להופיע כאבים חוזרים ונשנים בברכיים, קיימת חשיבות רבה לאבחון נכון ובזמן ולקבלת טיפול באמצעות אורטופד ברכיים מומחה המאבחן את מקור הבעיה ומתאים לה את התכנית הטיפולית והשיקומית המותאמות באופן פרטני למצבו/ה הרפואי – בריאותי של המטופל/ת.

פציעות טראומטיות הגורמות לבעיות בברכיים 

כאמור, סיבה מרכזית נוספת להופעת בעיות וכאבים בברכיים נובעת עקב פציעה טראומטית קודמת בברכיים הן בפעילות ספורטיבית או מסיבה טראומטית אחרת (תאונת דרכים, תאונה אחרת).

בין יתר סוגי הפציעות הטראומטיות העלולות לגרום לבעיות בברכיים נכללים המצבים הבאים: 

  • קרע ברצועה הצולבת הקדמית או פגיעה רב-רצועתית בברך
  • קרע במיניסקוס שהוא למעשה מבנה סחוסי גמיש המשמש כמעין בולם זעזועים בברך 
  • פגיעות סחוס בברך 
  • פריקת פיקה ואי יציבות פיקה 

אז איך בוחרים אורטופד ברכיים מומחה / אורטופד ברכיים מומלץ?

אורטופד ברכיים מומחה עובר הכשרה יסודית ותובענית שבבסיסה התמחות בכירורגיה אורטופדית.

מדובר בהתמחות ארוכה ויסודית בכל תחומי הכירורגיה האורתופדית שאורכת כ-6 שנים.

לאחר סיום ההתמחות וקבלת תואר מומחה בכירורגיה אורתופדית, אורטופד ברכיים עובר מסלול נוסף של תת התמחות מקיפה בניתוחי ברכיים וטיפול בבעיות ברכיים.

משך ההכשרה נע בהתאם להיקפה ויכול להמשך בין שנה לשנתיים. במהלך תת ההתמחות ברפואת ספורט אורתופדית בניתוחי ברכיים רוכש אורתופד הברכיים נסיון במגוון רחב של בעיות ברכיים כאשר חלק מההכשרות מתמקדות יותר במגוון החלפות מפרק הברך השונות, חלקן בפציעות ספורט בברך כמו קרעי מניסקוס או קרע ברצועה הצולבת, וחלקן משלבות את כל סוגי בעיות הברכיים והניתוחים.

מהלך ההכשרה של אורתופד הברכיים, הוא רוכש מיומנות מקיפה בסוגי הטיפולים השונים לבעיות הברכיים השונות, החל מהטיפולים השמרניים השונים ועד לאפשרויות הנתוחיות השונות לטיפול בבעיות ברכיים.

לקבלת אבחון נכון והתאמת טיפול אופטימלי לבעיות ברכיים, רצוי אם כן, לפנות לאורתופד ברכיים מומחה / אורתופד ברכיים מומלץ, שעבר את ההכשרה הרלוונטית ואכן מתמחה בטיפול בבעיות ברכיים וניתוחי ברכיים.

אורטופד ברכיים מומחה מומלץ

ד"ר ליאור לבר הוא אורטופד ברכיים מומחה, שעבר הכשרה מקיפה ותת התמחות ייעודית בניתוחי ברכיים וטיפול בבעיות ברכיים מורכבות.

פרט לתת-התמחויות ברפואת ספורט אורתופדית ופציעות ספורט בברכיים אותן ביצע בארה"ב (אוניברסיטת Duke  בצפון קרוליינה, וברצלונה בספרד), דר' לבר שהה באנגליה במשך 3.5 שנים, שם בין היתר עבר תת-התחות נוספת בבעיות ברכיים מורכבות וכן התמחה במרכז הגדול בעולם כיום להשתלות מניסקוס וסחוס (UHCW בקובנטרי, תחת Tim Spalding).

בהמשך נשאר לעבוד באנגליה באותו מרכז ובמרכז נוסף בבירמינגהאם, כרופא בכיר. תחומי המומחיות בהם הוא מתמקדכוללים בין היתר רפואת ספורט וטיפול בפציעות ספורט, פציעות ברך מורכבות וטיפולים מתקדמים מסוגם המיועדים לצרכי שימור מפרק הברך.

בין יתר סוגי הטיפולים המוצעים לאילו מבינכם המתמודדים עם בעיות ברכיים כאלו ואחרות תוכלו למצוא: ארתרוסקופיות ברך, טיפול בקרע ברצועה הצולבת, שחזור רצועות בברך, השתלת מיניסקוס וזאת לצד טיפולים חדשניים לבעיות סחוס ובעיות הנובעות עקב שינויי ציר של הגפה התחתונה..

בנוסף, בין יתר תחומי המומיות והעיסוק שלו כאורתופד ברכיים מומחה, ד"ר ליאור לבר מתמחה בטיפולים אורתוביולוגיים כמו טיפול בתאי גזע או זריקות PRP הנחשבים לטיפולים חדשניים בבעיות אורטופדיות שונות, לרבות, פגיעות סחוס ושחיקת סחוס בברכיים.

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים